Det som göms i tö kommer fram i...bh-lådan

Fixardag nummer två är snart slut. Har rensat mina garderober, packat ner gravidkläder (bättre sent än aldrig), badat orkidéer, motionerat, tvättat och plockat med allt möjligt här hemma. 

Nu precis har jag nattat om Isak för tredje gången sedan strax innan sju och snart ska jag själv krypa ner i sängen. 
Igår sov Isak från sju till tio utan att vakna, tänk så olika det kan vara. Ibland sover han som en stock och ibland vaknar han ofta ofta. 
Fortfarande nattas han ju i sin säng vid sju och när vi gått och lagt oss och han vaknar får han komma in till oss. Häromnatten tror jag han sov 4-5 h i ett svep, men alldeles intill mig. Det är svårt att hålla koll på klockan på nätterna eftersom jag oftast liggammar i sömnen när han vaknar. Ibland (ofta) kan han sova lite mer sammanhängande första halvan av natten (2-4h på rad men oftast det mindre) men mot morgonkulan, vid 3-4, börjar han vakna tätt tätt. Vid fem vaknar han ofta för dagen, men senaste veckan har han skämt bort mig så jag fått sova några mornar till sex. Wohoo! 

I morgon blir det fortsatt småfix här hemma. Ska möta upp en tjej i Sollentuna c som ska köpa lite kläder av mig bla, men sen blir det lugnt. 
Känner att jag blev på hugget efter garderobsrensningen idag, finns det inget mer att rensa här hemma tro?

Vet ni vad?
När jag gick igenom min bh-låda råkade jag krafsa fram något hårt. Jag blev först riktigt förvånad och undrade vad jag hade gömt där. 
Sen fiskade jag upp ett glasögonfodral, och inte vilket som helst utan det fodral och glasögon som varit borta sedan vi flyttade till Sollentuna. Haha...
Jag visste att jag hade lagt dom på "något bra ställe" vid flytten så att dom inte skulle komma bort. Men vilket ställe!!
Det tog mig alltså mer än 1 1/2 år att hitta dem. 
Såhär i efterhand slog det mig att jag inte sett botten på min bh-låda på mer än 1 1/2 år, då var det minsann dags att rensa kan man säga. Hehe
Tyvärr blev det inte mycket roligt kvar, så när det är färdigammat för denna gång måste jag inhandla lite nytt, men det kan ju bli kul. 


 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0