Sköna helg

Hej på er
Skrev ett inlägg igårkväll men appen kraschade så allt försvann och då tappade jag lusten att skriva om allt. Får hoppas att det går bättre nu.

Vi har spenderat helgen hos min syster och hennes familj (man, 3-åring, nyfödd). Det har busats både inne och ute. Isak är väldigt fascinerad av sin äldre kusin och har tjutit högt av glädje hela morgonen. 

Igår åt vi så god middag med hemmagjord pasta och jag fick även ett glas champagne att smutta på. Första sedan jag blev gravid och fick Isak tror jag bestämt. Jag har ju varit väldigt försiktig med alkoholen, även med det som klassas som alkoholfritt (de innehåller ofta en liten mängd alkohol ändå). Jag har inte varit sugen på alkohol eller motsvarande drycker så då har jag bara låtit bli, för visst kan man dricka ett glas även om man ammar men om jag ändå inte är sugen känns det onödigt. Vanligt kranvatten har varit godast.
Men igår smuttade jag på mitt glas champagne och det var såå gott. Ska det drickas alkohol så är champagne klart godast, och ska man dricka alkohol för första gången på mer än ett år så är det väl just champagne - men det blev bara ett glas. 

På kvällen såg vi på melodifestivalen. Ingen låt var speciellt bra tycker jag, inte ens Måns. Men det är ju mysigt ändå att se.
Isak nattades i sin vagn i gästrummet och sov snällt från sju till tio. Han har fått börja sova på mage kvällstid/nattetid. Han verkar gilla det bättre.

Nu ska vi fika lite, Isak tar en tupplur i vagnen ute så jag ska passa på att dricka riktigt varmt kaffe. 

Min syster har så fint hemma. 
Mycket vitt men ändå personligt och mysigt.
Förresten, motiven på canvastavlorna har jag fotat för flera år sedan. Kul va?




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0