Onsdag

Den här veckan är jag och Isak på besök i norra Roslagen. Det betyder också att vi får umgås med hunden Harry varje dag. Isak tycker Harry är såå rolig att titta på och igår skrattade han hysteriskt åt Harry när han busade runt på mattan. Så gulligt. 

Två dagar i rad har Isak sovit eftermiddagsluren ute på baksidan, vid skogen, när ett gäng rådjur kommit ner mot huset. Två bockar spände musklerna och stångades runt, och själv stod jag i fönstret och blev orolig att de skulle träffa vagnen. De var visserligen ca 15 m bort, men de kutade runt i sådan fart att jag ändå tänkte tanken. 

Dagen blir lugn och skön. Känner mig lite frusen så ska kanske tända en brasa.

Jag som liten.

Isak och jag är väldigt lika.
Han har min ansiktsform, mun och näsa. Men över ögonen är han mest lik sambon. Men färgen på ögonen är just nu helt egen - väldigt blå (mina är grå/blå, sambons är spräckliga med grönt, grått och lite brun).
När han föddes hade han lite mörkt hår, men det har han tappat (förutom i nacken) och ut kommer nu något ljusare hår. Än går inte att säga riktigt vilken nyans det blir,




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0