Lättare fast svårare

Det är på många sätt lättare att vara mamma sedan Isak blev lite större men på en del sätt även svårare.

Det som blivit lättare är att han inte äter lika ofta så man hinner fram och tillbaka till affären utan att han börjar skrika efter mat. Vi känner ju också varandra bättre nu, så jag vet vad han (oftast) gillar och inte. Dessutom har han mer fasta sovtider vilket gör att han håller sig gladare längre tid.

Men...
I och med alla fasta mat- och sovtider blir det svårare att få ihop saker. Idag ska jag ex till optikern kl 12, innan dess ska han sova (mellan ca10-11) och äta lunch, sedan är det dags att sova igen vid ca 13, så innan dess vill jag gärna vara hemma så han kan sova i vagnen. Somnar han i bilen blir det så kort stund. Vid 16 ska vi träffa prästen och gå igenom dopet, men 16 är också hand nya middagstid plus att han brukar ta en powernap däromkring. Så då måste jag ge middagen tidigare eller senare, har inte bestämt hur jag gör. Sex, halvsju, är det gröt och sju - läggdags.

Jag vet att man ibte ska krångla till det mer än nödvändigt men jag har så svårt att få ihop allt om jag inte håller mig till tiderna, och Isak blir en så glad och lätthanterlig bebis om man håller sig till tiderna. Men jag kan ju inte frysa resten av livet pga hans tider, då får vi ju kompromissa lite. Mitt ordningssinne har lite svårt med det, men jag jobbar på det. 



Appropå ordningssinne, två sånna här till Isaks rum hade varit fint. Finns på Ikea.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0