Himla unge

Inatt vaknade Isak, efter lite bök, vis 03 och tyckte vi skulle gå upp. Han låg brevid mig och snackade högt. Till sist vände han sig på mage och somnade, men jag hade svårt att somna om. När jag äntligen var på väg att slumra till hör jag hur han tokbajsar men fortsätter att sova. Dock vet jag av 6 mån erfarenhet att en bajsblöja på Isak måste tas direkt, annars blir det storsanering på köpet. 
Så det var bara att gå upp. När vi kom tillbaka till sängen sneglade jag på klockan, 04.55. Fem minuter till sambons klocka skulle ringa. Självklart skulle Isak ligga och lyssna efter honom sen.

Dessutom kom han då på att han kunde bita mig med sina två små tänder under amningen. Det gör så ont att jag i ren reflex skulle kunna slänga iväg honom eller slå till honom. Men det skulle jag självklart aldrig göra, även om det faktiskt gör jääääkligt ont. 

Morgonen fortsatte med att Isak kräktes upp all sin gröt och bajsade ytterligare tre gånger. Kul.

Nä, inte så rolig information för er. Men såhär är det faktiskt ibland.

Trots en mindre rolig start på dagen har vi ändå haft det mysigt ihop jag och Isak. Han har varit så glad och mysig, vill sitta i knät och pilla i mitt hår och känna på mina kinder. 
Jag har även hunnit ta fram lite påskpynt och fixat påskris. Så nu är det påskigt och fint här hemma. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0