Hemma i Sollis igen

Jinxade nog lite för mycket igår. Isak sov perfekt under dagen men kvällen/natten gick sådär. Han var missnöjd och grät till och från, inte hysteriskt, men som om han var besvärad. Tror det var tänderna. Vi får hoppas på en bättre kväll och natt nu - för allas skull.

Idag hälsade vi på damerna och herrarna på vårdcentralen där jag jobbade förra sommaren. De tyckte Isak var så söt. En av tjejerna stickade ju en blåbärsmössa åt Isak så den hade han på sig under besöket. Den sitter så himla bra på isaks huvud så jag brukar använda den annars också, typ när vi handlar eller så. När han sover har han en tunnare mössa på sig, det blir ju så varmt i vagnen. 

Jag har funderat lite på det där med klädsel till Isak nu när det börjar bli varmare. Ska man köra på fleecetröja med lite vindskydd i åkpåsen, tjockare overall utan åkpåse/filtar eller tunnare overall med filtar? Jag måste ju räkna med att han vägrar vagnen ibland, för det gör han titt som tätt och då är det bärsele som gäller. Är man då på promenad är det ju inte så bra med fleecetröja och "bara" ben. Då återstår de andra två alternativen. 
Vi får se hur det blir.

Nu ska jag strax ner till sambon och försöka ha lite fredagsmys framför lets dance, om Isak tillåter. 

I morgon ska jag och Isak ut på landet och hälsa på min mormor (och morfar) som fyller år. Ska bli himla mysigt. 

Min lilla bebis. Nu sitter han själv, inte bara några sekunder, utan riktigt länge. 
Han är ingen råknubbis men många plagg i 68 är lite småtighta (precis lagom) runt magen men lite långa i grenen. Och byxor är inte heller så lätt att köpa, för jeans och sådana plagg blir oftast för tighta i magen men lagom i benen. En riktig mysunge är vad han är.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0