Fix och trix

Idag har jag pysslat lite i Isaks rum. "Installerat" några av hans doppresenter bla. 

Eftersom Isak numera vägrar pureer har jag börjat ge lite matbitar istället, som pasta skuret i små bitar eller mosae majskorn. Det är ju ingen spännande matkombo precis, men han äter det. Nu har jag köpt barnmat från HIPP (som ska vara lite mera smakrika) och istället för att köpa för 6-månaders bebisar köpte jag för 8-mån. Då är det små bitar i, vi får se om det uppskattas mer. 
Har också köpt några klämmisar med sötpotatis, palsternacka och kött(-soppa). Bara för att prova. 

När han var 4 mån åt han ju allt med stor aptit, men nu är det ingen puré som går ner. Bara bitar och saker han får/kan äta själv, som majskrokar, men det kan man ju inte ge som mat.

Kanske är det en fas, kanske inte,  oavsett så vore det trevligt om han ville börja äta lite. Om de nya puréerna inte går ner så ska jag prova göra mat själv. Typ kyckling, ris och någon sås. Skär man det i små bitar så går det ju jättebra att ge. 









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0