En sak är säker...

...och det är att: om vi inte haft dop för Isak med hela familjen, om jag inte glömt betala mitt studielån hos CSN i tid   - så hade vi kunnat åka till Spanien istället.

Det hade verkligen varit skönt att komma iväg till huset i Marbella nu i vår, men ekonomin säger nej. Vi har varit för bra på att spendera och för dåliga på att spara, samtidigt har utgifterna varit, kanske inte större än vanligt, men stora - och min föräldrapeng är ju inte mycket att hurra för. 
Vi sätter dessutom undan hela barnbidraget varje månad på ett sparkonto. Tanken är att Isak ska få pengarna när han är 18 som ett startkapital till ex lägenhet. 

Så med andra ord blir det ingen resa i vår, men såsmåningom blir det en. Det måste det bli. Längtar ner otroligt mycket!

Annars då? Jo, Isak verkar ha en närhetsperiod eller nått. Han är supersocial och vill vara nära nästan hela tiden. Inte klängig, men nära. Han har börjat sova lite sämre också, synd eftersom han sov så himla bra innan detta (vad det nu är) började.
Men mysigt är det förstås med en gosbebis. 

Idag var Isak och jag och handlade lite inför dopet. Minneralvatten, pappersdukar, kaffe och sånt. Isak fick sitta i bärselet under tiden så att jag kunde springa runt obehindrat i butiken. Det funkade väldigt bra, även om jag glömde några saker som jag får köpa i morgon. 

Nu är det nattinatti som gäller. Tidigt, men det behövs.

Strand i Marbella

Buske/träd på tomten

Jag i trädgården









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0