Åtta kilo svettig kärlek

Igår var vi på BVC för 6-månaderskontroll. På en månad har Isak gått upp 1100g och vuxit "bara" 1cm på längden. Han börjar bli en mysig liten knubbis.
Nu väger han 7915g och är 65 lång. 

Jämförde lite med hur sambon och jag låg till vid ungefär samma ålder. När vi var en månad äldre än Isak så vägde sambon 8130g och jag 8160g, men vi var lika långa - 67,5 cm.
Toror inte Isak kommer ikapp oss på längden på en månad men vikten lyckas han nog slå. 

Det känns i ryggen att han börjar bli tung! Måste nog göra ett besök hos kiropraktorn snart.

På senare tid har Isak blivit så himla svettig om nätterna. Det är helt blött på kudden och varje morgon luktar han en blandning av söt mjölk och svett, märklig kombo. Han har ett täcke i sin säng som ska anpassa sig både under vinter- och sommartemperaturer, dyrt var det, men tycker ändå han verkar varm nu. Han har ju långärmade och långbenta pyjamaser så steg ett blir nog att köpa några med korta ärmar och ben. Känns mysigare att ha kvar täcket än att byta till någon tunn filt.

Butikerna har inte kommit igång ordentligt med kortärmade och kortbenta pyjamaser, men den här hittade jag på hm. 
Han hade likadana i strl 50 förut fast där färgerna var tvärt om.
Tycker dom här känns så somriga och söta. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0