XXL

Idag har vi varit hos min bror en liten stund och ätit lunch, vi grillade korv. Isak har en kusin som är två månader äldre, så de lekte lite jämsides, kanske inte så mycket ihop men det kommer väl senare. Ett tag hade Isak krupit under handtaget på gåvagnen och låg på mage i själva vagnen med benen utanför som han gick med. Samtidigt håll hans kusin i handtaget och gick som vanligt. Det såg inte klokt ut men vi skrattade gott åt deras samarbete att få vagnen framåt. 

Efteråt åkte vi till XXL och köpte en flytväst till Isak så att han har en egen. Den andra som han använt tidigare kommer hans jämngamla kusiner slås om, så vi tyckte han kunde få en egen istället. Vi köpte också små foppatofflor till honom, en cykelhjälm och hink, spade och andra tillbehör att ha i sanden eller bara ändå. Till mig blev det nya mjukisbyxor eftersom alla mina andra gått sönder på något ställe. Inte så kul köp kanske, men nödvändigt, även om jag aldrig går utanför dörren med mysbyxor. 

Hjälmen och foppatofflorna är från XXL, men pumaskorna fick han förra helgen av sin mormor och morfar. Söta va? 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0