Städdag

Herregud så jag har forsat runt idag. Tvättat, dammsugit, dammat, städat toaletterna, moppat, handlat, köpt färgpatroner och fotopapper, gått promenad, sålt vagn, fått besök av mamma och pappa, vattnat och badat blommor, plockat leksaker och tagit hand om en glad unge vars vilja är helt galet stor och envis....

Jo, men allt det där är ju fixat i ett nafs tänker ni. Men nej då.... hela dagen har det tagit. Dels beror det på att allt tar längre tid med en klängig unge som svansar kring benen och dels beror det på att jag skapat mig nya jobb hela tiden. Som när jag skulle tända ljus på toaletten och trodde Isak satt i halsen när han började vråla två meter ifrån mig (vrålar han får han ju visserligen luft, men i alla fall). I ett ryck hade jag kastat ut alla tändstickor över hela golvet och när Isak var tröstad var det dags att städa tändstickor - sen tända ljus.
En stund innan hade jag lyckats hälla vatten över skrivbordet när jag var i farten att vattna blommorna. På skrivbordet fanns min dator, alla kort jag  skrivit ut på Isak och två dagstidningar från dagen då Isak föddes (ska användas till hans "Min första bok"). Så snabbt som ögat fick jag torka dator och vädra foton och tidningar, som tur var klarade sig allt bra.

Nu ska jag titta på Ernst, min favorit. Sambon är på annat håll ikväll så jag får TVn för mig själv, bara Isak bestämmer sig för att sova gott ikväll.

Isak ville också torka idag, eller vifta med trasan i alla fall. Han fick en ny som han kunde greja med.
Varför leka med sina leksaker när man kan ha en disktrasa?





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0