Sol, fästingar och vardagsbestyr

Vilket härligt avslut på helgen: strålande sol i skärgården, kan det bli bättre?
Vi har haft en riktigt mysig midsommarhelg i sommarstugan i Roslagen och förutom att det bjöds på sol tillslut så har Isak sovit riktigt bra därute. Det behövdes efter ett par dagar aggressiv förkylning. 

Hunden Harry njöt också av vistelsen på ön. Där går han lös och kan bada, sola och nosa efter andra djur precis som han vill. Han håller sig för det mesta på tomten men rymmer ibland till närmsta grannarna, även fast han inte får. Tur att dom är hundälskare. 
När han varit på vift någonstans får man kolla fästingar på honom, för oftast hittar man en eller ett par krypande små rackare. Både jag och sambon hade varsin som satt fast, riktigt små var dom, kanske minsta jag sett. Jag är absolut inte rädd för fästingar, som många är, jag rycker bara bort dom oavsett om de sitter på mig eller Harry. Men man ska ha respekt för att de kan bära med sig smitta och därför vaccinera sig om man, som vi, vistas mycket i naturen där det är fästingtätt.  
Jag skulle ha vaccinerat mig förra sommaren men eftersom jag var gravid ville jag vänta, tänkte vaccinera mig nu i sommar istället. Det är bara en påfyllningsspruta så det är inte så noga om det skjuts upp ett år. 

Nu är vi i alla fall hemma igen. Jag ska iväg och handla senare, både mat och lite småprylar till Isak. 
Ska också snygga till gamla vagnen och fota den så att jag kan sälja iväg den på Blocket. 







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0