Nytt

Idag har jag och Isak varit på en liten shoppingrunda. Det blev några nya bodysar och tröjor och ett parasoll till vagnen från Bugaboo. Egentligen hade jag kunnat tänka mig ett parasoll i marinblått eller ljusbeige, men av praktiska skäl fick det bli ett svart. 
 
Jag har äntligen fotat och lagt upp gamla vagnen på blocket, så nu får vi hålla tummarna att någon vill ha den. Egentligen skulle jag vilja behålla den som sagt, jag har så många minnen med den vagnen. Tänk, det var Isaks FÖRSTA vagn! Och som han hatade den i början... Jag har gungat, dragit, skjutit, släpat, puttat och lyft den där vagnen hur många gånger som helst. Men den måste säljas. För det första har vi inte plats för en vagn till i förrådet och för det andra så behöver vi den ju inte. Det är bara för att jag fäst mig vid den som det är svårt att göra sig av med den... men men. 
 
I morgon ska jag försöka storstäda här hemma, torka golv och sånt. Innan vi fick småbarn såg jag aldrig riktigt någon skillnad före eller efter "moppning" av golven. Men idag gör jag det. Det är små kräk- och dreggelfläckar här och var och runt matbordet är det matstänk på både golv och vägg. En fläck här och där har jag lärt mig att leva med, jag som är så pedant när det gäller städning och ordning. Men det kommer till en gräns och då måste det städas ordentligt.
 
Anledningen till att jag skrev "försöka storstäda" är för att Isak från ingenstans fått separationsångest sedan vi kom hem från sommarstugan. Förut kunde man lämna honom i ett rum och han var nöjd ändå, nu gnäller han så fort man vänder ryggen till och kryper fram till mina ben. Där ställer han sig upp och kramar krampaktingt och slutar inte förren han får komma upp i famnen. Sådan har han aldrig varit förut men vi får se vad det blir av det.
 
 
Två långärmade bodysar från Newbie, KappAhl - den ena var på rea.
Långärmad grå tröja från H&M.
 
Randig t-shirt med ankare från H&M.
Randig body från KappAhl - på rea. Den var slut i de större storlekarna men 74 fanns och det har han nu, 
så han får använda den nu och så länge den håller.
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0