Medicinskt ID

Nu har jag en telefon igen, min gamla gick ju sönder helt plötsligt och det tog ett tag innan jag fixade ny.

Innan min gamla iPhone gick sönder var det en ny app som ploppade upp men som jag inte brydde mig om. Den heter Medicinskt ID. Nu passade jag på att utforska den och den är ju genialisk! I appen kan man fylla i om sitt hälsotillstånd, eventuella allergier, blodgrupp, längd, vikt, telefonnummer till någon anhörig mm. All information går sedan att se genom telefonens nödläge, alltså utan att telefonen behöver låsas upp. Det är ju jättebra!
Om man skulle vara med om någon olycka och telefonen hittas kan ju vårdpersonal få reda på jättemycket information om mig som är viktig för dem att ha. Visst, hittar de mitt ID kan de ju gå in i min journal, men alla sjukhus kan inte se min (eller er) journal i första hand så därför är det ju perfekt att kunna få en hel del info genom appen. 

Som bonus är det ju också bra att ha om man tappar telefonen och någon ärlig själ hittar den, då kan man ju använda numrena till mina anhöriga för att säga att telefonen är hittad. 


Som ni ser har jag inte så mycket viktig info ifylld. Att jag ibland är svår att bedöva är förmodligen inget som behöver stå där, för är jag vaken så att jag märker smärtan kan jag ju säkert säga till, men ändå. 
Men någon som äter waran eller har diabetes kan ju skriva sånt exempelvis, det är ju viktig info. 

Så ni som har appen, fyll i det ni kan!
Åtminstånde nummer till anhöriga. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0