Aldrig jobba 100%

Hej på er
Idag har jag jobbat min första heldag för säsongen på vårdcentralen. Det blir som sagt 2-3 dagar i veckan fr.om. nu t.o.m. ve 32. Lagom extrajobb helt enkelt och bra träning att vara ifrån Isak.
Appropå det så var det ju första gången jag var ifrån honom en hel dag. Det har gått bra, det har varit hysteriskt mycket på vårdcentralen så jag har knappt hunnit tänka. Eller gått på toa för den delen... men så är det ibland.

Men när jag kom hem ville jag bara krama om Isak och aldrig släppa. Bara suga i mig bebisgos, sniffa på honom och pussa på hans mjuka hud. Min älskling. Hur kan man älska någon så mycket?
Det slog mig att en arbetstid till 17 verkligen inte är så kul när man har ett barn som lägger sig 19. Vi får ju knappt någon tid alls tillsammans. Tur att jag "bara" ska plugga i höst och i vår så att jag kan styra tiden lite själv, för när det är dags att börja jobba på riktigt sen kommer jag väl behöva jobba till 17. Eller 16 beroende på när man börjar, om det inte blir kvälls-/nattarbete vill säga.
Hua..... Helst vill jag jobba 08-14, mån-tor. Då hade jag fått mer Isaktid, men skulla man kunna få en sån tjänst? Eller skulle det funka ekonomiskt? Nja, tveksamt. Men vi får se.

I sommar kommer jag jobba 07.50-15 eller 07.50-17, men det är ju så få dagar per vecka så det känns rätt okej. Fast lite bebisabstinens får jag ändå, man kanske vänjer sig....?

Bild från i helgen. Isak tittar när hans morfar kör trimmer, väldigt spännande. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0