Sommarmorgon

Hej hej
Har haft en småknölig natt med en Isak som började vid ett och därefter sjuttioelva gånger. Vid fem fick han kall (rumstempererad) välling som jag laddat upp vid sängkanten. Det är en ny sak vi ska prova för att få honom att sova längre på mornarna, så i morse var första gången. Han somnade faktiskt om en stund efter lite amning också och sov vidare till kvart över sju. Visserligen vaknade han till någon gång men ändå, det var ett framsteg. Jag tänker att han kanske börjar bli lite hungrig på morgonen och därför (bland annat) har svårt att sova länge, men vi har satt en starttiden för vällingen vid fem för att det ska bli "morgonvälling" och inte "nattvälling". Det är så lätt att man börjar ge tidigare och tidigare om han vaknar på natten och vips har man vant honom att äta på natten. Så fem är en bra tid att hålla sig till tänker jag, för han vaknar ofta då. 
När vi sen gick upp och åt frukost strax innan åtta fick Isak smaka fil med nyplockade smultron. Snacka om sommarkänsla. Vi har ju boat in oss hos mamma och pappa nu för att komma närmare skärgården och hemma hos dom finns det mer smultron än jag kan plocka. Lyxproblem.

Nu är vi dock på väg hem till Sollentuna för att ta in post, vattna, köpa ny bilstol, gå på Mio och Ikea (ska kanske handla lite där), börja ta bort buskar och gräva gropar inför bygget av nya altanen på framsidan. Det blir som en utflykt, fast hem. Det ska bli skönt att få komma hem och rå om hemmet lite, men sedan vill jag ur till skärgården igen. 

Min standardfrukost och Isaks sommarfrukost, som han visserligen ratade efter ett par tuggor för att istället äta Skogaholmslimpa med smör. Haha




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0