Shoppat mig galen

Hej på er
Idag har jag och sambon shoppat järnet. Det var inte meningen men det blev så. Vi besökte ju en butik på landet med kläder, inredning, skor och lite annat blandat sen åkte vi till Norrtälje och gick i butiker och fikade. 
Isak har varit superduktig men blev lite trött på butikerna i slutet, han ville helst krypa runt/gå själv men jag gillade inte riktgt den idén - golven är ju inte så fräscha i butikerna. 

Till mig blev det två tröjor och en emaljburk/-låda med texten "Knäckebröd" på. Den ska få stå på köksbänken hemma med Isaks knäckebröd i. 
Isak fick fyra par nya byxor (tre av dem var mjuka jeans i olika tvättningar), en body, tre långärmade tröjor, en skjorta, tre tjocktröjor, ett par stövlar från Tretorn, galonvantar från Didriksson, täckbyxor i typ neopren bla och en CAT-bil med alldeles för högt ljud. Vi hittade även en fleecejacka och en täckjacka (typ tunn dunjacka) från didriksson till honom, jättefint. 
Jag köpte bara några plagg i varje butik så det var först när vi kom hem som det slog mig att jag handlat rejält åt honom. Som om han inte hade kläder innan 😬😄
Sambon köpte också en del, både byxor, tröjor och en jacka. 

Kanske kan fota en del av det sen så ni får se allt fint. 😉

Väl hemma har Isak busat som en galning. Han tar väl igen all lek han missat under dagen när han varit tvungen att vara i vagnen, famnen eller i bärselet. Han har blivit så himla duktig på att gå, tretton steg är rekordet men det brukar bli runt sex-sju som oftast. Sen får han för bråttom och börjar springa, det funkar ju när han står mot möbler men utan stöd hinner inte balansen med. 

Så här ser det ofta ut. Isak plockar ur saker ur skafferier hos sin mormor och morfar. Mysigt och rörigt till sist. Hehe


Förresten, vet ni vad jag gjorde innan vi skulle åka hem? Jo, när vi är på väg mot bilen, sambon en bit framför och jag med Isak i famnen en bit bakom, så går jag och dagdrömmer. Jag ser mig omkring, tittar på butikernas skyltar och bara försvinner i tankarna sen kommer jag till bilen och öppnar högra bakre passagerardörren för att sätta in Isak i bilstolen men i samma sekund blir jag totalt överraskad - den är redan upptagen. Jag har öppnat dörren till fel bil! 🙈😂 Samtidigt hör jag mamman i bilen ropa från främre passagerarsätet "Hallå?", lite frågande. Sambon står vid vår bil (tre bilar därifrån) och ropar "Vad gör du?" och jag själv bara ursäktar mig till familjen i Volvon och säger som det är "Jag gick helt i mina egna tankar". 
Pappan hoppade ut bilen för att hämta en kundvagn på parkeringen och ler lite mot mig så jag känner mig tvungen att ursäkta mig igen, men han srattar bara och säger "Det är lugnt". 

Tur att det inte var några surisar jag störde. Hehe 
Men hur pass väck var jag egentligen? 😬 Shoppingen måste gjort mig galen. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0