Rucka på rutinerna

Jag är en rutinmänniska, som jag så många gånger sagt tidigare. Innan Isak kom visste jag nog inte om att jag var SÅ beroende av rutiner som jag är, eller det var kanske inte riktigt lika viktigt. Men sedan Isak kom har rutinerna varit något att luta sig mot, fast när rutinerna ändras har jag blivit totalförvirrad. En nackdel.

Nu börjar det kännas som om sovrutinerna håller på att ändras för Isak, om det är något slags semestermood eller bara något som tillhör åldern vet jag inte.
Innan förra förkylningen hade Isak börjat äta och sova jättebra. Första morgonsovstunden kunde han sova två timmar, men sedan blev han förkyld och det blev trögt med maten och korta sovstunder dagtid. Nu när Isaks pappa varit hemma med honom två dagar har han sovit en timme varje gång (två sovstunder/dag) och det betraktar jag som otroligt lyckat. 
Däremot har han vaknat två nätter på rad vid ett och fyra och trasslat runt, lyckligtvis har vi kunnat somna om tillslut men då vaknat senare än vi brukar - och då skjuts ju våra vanliga rutiner fram. Det kan göra mig stressad men jag försöker lyssna på sambons råd om att "vi har ju semester", så det kanske inte gör så mycket om rutinerna ändras lite. Jag ska försöka tänka på det.
Visst, jag jobbar ju 2-3 dagar i veckan men jag ser det ändå som att vi har semester. Det känns så i alla fall. 

Just nu sover Isak. Jag och sambon sitter ute i skuggan och ska fundera ut vad vi ska hitta på under dagen. Vi har några alternativ. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0