Ensam på en öde ö

Idag jobbade jag till tre och direkt efter åkte jag hem, packade ihop lite saker och sen bar det iväg mot sommarstugan. Sambon skjutsade över mig, Isak och Harry till ön och sen åkte han iväg igen eftersom han skulle på middag ikväll. För första gången var jag ensam på ön, eller typ ensam. Det finns visserligen fem-sex hus till på ön men bara ett av dem går att skymta från vår tomt, så jag kände mig rätt ensam här. Isak och Harry gjorde sig visserligen synliga och ville båda ha uppmärksamhet, så sådär värst ensam hann jag aldrig känna mig.

Vid åtta kom min mamma och pappa hit och sedan dess har vi suttit ute. Det är myggfritt, vindstilla, ljummet i luften och en perfekt sommarkväll. Underbart!

I morgon ska jag bada i havet, men det är det enda planerade för dagen. Resten får bli som det blir. 







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0