Vad har Gud att säga om amning?

Igår var vi på dop i (på?) Vaxholm. Hade aldrig varit i Vaxholms kyrka förr, men den var ljus och fin. Prästen var riktigt bra tycker jag, kändes modern på något vis och ställde frågor om märkets betydelse på dopljuset och varför man har en vit lång dopklänning bla. Min bänkrad var väldigt tyst, ingen av oss var konfirmerade eller hade kunskap om sådana saker - så det var bra att få lite koll nu. 

Isak skötte sig bra i kyrkan, han ville äta när vi kom in så först satt jag längst bak och ammade, sen somnade han så då flyttade jag fram lagom till ceremonin började. Jag kan säga att det var första gången jag ammade i en kyrka. Funderade lite på vad Gud egentligen tyckte om att man ammade där. Nu skylde jag bröstet, men ser Gud det som rent eller orent att amma i kyrkan?
(PS. Icke troende.)

När man sjunger i kyrkan låter det alltid så mäktigt tycker jag. Det var flera gånger som jag fick hålla tillbaka tårarna. Skyller på hormonerna den här gången.

I bilen på väg till dopet. 


 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0