Stora framsteg

Glömde ju berätta för er...

Igår vände sig Isak från rygg till mage själv för första gången. Förstår ni vilket framsteg och vilken utveckling? Galet! 

Han har ju varit på G länge med det där att vända sig, men jag tror inte han haft motivation nog (och förstånd?) att komma hela vägen runt.

Igår låg han i spjälsängen hemma hos mamma och pappa och i den har vi ett spjälskydd med blåa katter och gula/röda blommor på. Han är väldigt förtjust i det mönstret så igår när jag la ner honom vred han kraftigt på huvudet, rullade över på sidan, gungade lite och sen var han helt plötsligt över på mage. Han kom nästan tillbaka på rygg sen efter en stund, så snart kan han nog det också. 

Min farmor skulle ha fyllt 94 år igår om hon levt. Jag tycker det var kul att han tog ett sådant steg på hennes födelsedag. Häftigt! 

Nu vill han vända sig flera gånger så fort han ligger på rygg, även när han inte orkar längre. Då blir han arg så man får hjälpa till lite att gunga runt honom. Haha

Just nu övas det inga vändningar. För första gången sedan Isak var nyfödd liggammar jag honom i soffan dagtid. Är alldeles för orkeslös för att gå promenad med vagnen så han somnar. Att köra vagnen fram och tillbaka på altanen räckte inte för att söva honom heller. Då får det bli såhär, så båda får vila. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0