Längtar efter vår...

Köpte tulpaner idag och det fick min vårlängtan att bli ännu större. Dagens modd och slask är ju knappast något att ha. 
Varm vårsol och lättare klädsel klingar så fint i mina öron, men det lär nog dröja innan det är dags. 
Längtar även efter ljusa eftermiddagar och kvällar. Och det är ju ändå något som är säkert - att det blir ljusare längre och längre för varje dag som går. Underbart!
Bästa tiden på året är väl ändå när man hör barnen leka ute på kvällarna? När det är ljummet och ljust ute. Fast det när nog mer under sommaren man kan få vara med om det... 

I morgon är det första träffen med mammagruppen för i år. Vi har träff en gång i månaden med olika teman varje gång. I morgon är det tema Föräldrarskap. Känns som ett diffust ämne, men tror det kan vara intressant. BVC-sköterskan som vi brukar träffa sa att det är en duktig kvinna som håller i det hela, så jag har höga förväntningar.

Nu har jag precis nattat Isak och sitter i fåtöljen brevid spjälsängen en stund. Harry ligger vid mina fötter, han vill vara med hela tiden.
Ska försöka smyga ner och sätta mig i soffan en stund. Men sen blir det bog sängen tidigt. Har varit så trött idag.
Kan bero på att jag sov sådär inatt. Isak låg och tryckte nära, nära, i min famn hela natten och Harry låg lindad runt mina ben. Så jag låg som en packad sill hela natten. Inatt får Harry dock ligga på golvet i sin hundbädd. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0