Åt rätt håll...

Idag var vi på extravägning på BVC, den som vi bokade den 18:e dec. Då hade ju Isak inte gått upp så bra så inför det här besöket var det blandade känslor.

Jag kände på mig att han gått upp i vikt, det syns på både honom och kläderna - men skulle det vara tillräckligt?

Vågen visade att han gått upp 660g sedan 18:e december - det är alltså ingen fara med honom. Jag är så nöjd och glad! Min plutt väger snart över sex kilo! Det är nästan dubbelt då mycket som när han föddes!! Galet! 

Tänkte faktiskt tillbaka lite idag på hur det var de allra första veckorna med Isak. Jag satt mest i soffan hemma med honom i famnen, ammade och sedan sov han - samma procedur om och om igen. Det var ju lite jobbigt att vara så låst vid varandra hela tiden, jobbigt på sitt sätt, men det var ändå lite mer vila för min del också. Idag är det full fart nästan hela tiden, han ska sysselsättas och utforska konstant. Ett nyfiket barn är vad jag har! Det som blivit lättare är ju att jag kan sätta honom i babysittern eller hans nya stol en stund när jag ex fixar i köket och han kan njöt titta på. 
Det är smidigt! 

Isaks viktkurva.
Håller tummarna att han fortsätter gå upp bra. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0