Beställt...

Igår klickade jag hem ett nytt bärsele, ERGObaby 360. Den har fyra ergonomiska bärpositioner (mage inåt, mage utåt, höft- och ryggposition), maximal komfort för föräldern, komfort och ergonomi för barnet, extra brett midjebälte med kardborrestängning, förlängningsbar ryggpanel, vadderade axelremmar och vadderad huva. Bärselen är framtagen av läkare, barnmorskor, bärkonsulter (visste inte att en sådan titel fanns?) och föräldrar.
Jag hoppas den är så bra som den låter!

Beställde också två stycken smaknappar.
Man kan lägga i ex frukt eller grönsaker i nappen och sedan får barnet "tugga" och snutta på nappen. Barnet får då smaka på olika saker utan risk att sätta i halsen. Isak är snart fyra och en halv månad gammal så han "får" ju börja smaka på saker. Han har varit väldigt intresserad av mat jag stoppar i munnen eller när jag dricker under en tid nu, så det är dags att fånga upp hans intresse. Hittills har han bara sugit på några gurkstavar och lite bananmos från mitt finger, men ska försöka ge honom något litet varje dag nu så får vi se sen. 
Än så länge verkar han ju klara sig på min mjölk, eftersom han gått upp bra nu, men han är ju så intresserad och skiner upp så fort han får smaka på något. Så då tycker jag att han ska få det också. Men i första taget blir det bara att smaka på saker, inga portioner.







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0