Helgen

Helgen spenderades i Roslagen med familj och släkt. Det blir alltid lika mysigt när vi ses allihopa, och lite småkaos. Vi blir ju hela tiden fler och fler så det blir ju lätt så.
Isak blev lite orolig av allt stök och lite extra svårnattad, men jag fick ändå se alla bidragen från melodifestivalen innan han vaknade första gången.

Nu har Isak får prova en av sina smaknappar, det blev några äppelbitar i. Han tyckte nog att det var lite surt för han grimaserade en del, men han ville ändå fortsätta "äta".

Nu har jag köpt några smakpotioner på burk. Jag tänkte frysa in dem i små iskuber så slipper hela burken gå till spillo för att han smakar lite (tips från min mamma). Eftersom han än så länge bara får smaka någon tesked och inte en hel burk, menar jag. 
Tänkte ge första i morgon tror jag. 

Det känns som rätt söta smaker alltihopa. Har hört att det är smart att introducera sånt som inte är i sötaste laget i början, för gör man det omvänt så kan barnet välja bort det som inte är sött. Men jaja... Det ska nog gå ändå...




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0