Glad dag

Idag har vi som sagt hälsat på hemma hos några vänner i Kungsängen. Det är från början en kollega till mig och numera är hon också mammaledig så det passade bra att ses under dagen. Isak visade upp sitt glada jag och busade, skrattade och var en allmänt duktig bebis tycker jag. Härligt och mycket passande!

När jag körde av motorvägen och genom Kungsängen centrum skymtade jag vattnet, det var så himla fint när solen var framme och det kändes som vår i luften. Genast fick jag en sådan längtan efter vatten och en längtan efter Kungsängen. Sollentuna är som sagt bra, men det slog mig då när jag körde från centrum bort mot Lillsjö-området att jag faktisk gillar lilla lantliga Kungsängen. 

Det finns plus och minus med båda orterna såklart.
Jag gillar att Sollentuna har bra kommunikationer (fler bussavgångar), mycket bättre än från Norrboda i Kungsängen. Jag gillar också att det är närmre till köpcenter som ex Sollentuna centrum och Stinsen (även om dessa två köpcenter inte är så kul i sig). Men det jag gillar med Kungsängen är lilla delen Norrboda, där vi tidigare bodde,  som nu byggts ut rejält med både villor och en del lägenhetshus. Jag gillar Lillsjön och promenadstråken där omkring och jag gillar den fina utsikten från Strandvägen (japp, det finns en sån gata även i Kungsängen) där man också kan bada. Det är lite lantligare i Kungsängen men ändå rätt nära stan och det man behöver ändå. Minus för Kungsängen är förstås att närmaste stormarknad, eller vad det heter, är ett Coop forum. Jag gillar Ica maxi i Häggvik bättre. 

Jaja, Sollentuna är som sagt väldigt bra det med. Jag trivs här. Men allt har sin tid, så kanske blir det Kungsängen framöver. 

Min väns instagrambild från idag som jag lånar.
Det bjöds på god lunch och till efterrätt blev det kladdkaka. Jag hade såklart med mig en bukett tulpaner. 😊




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0