Ett gott skratt förlänger livet...

Har ni sett reklamen om Elitsinglar på tv? Första gången kag såg någon av de två olika reklamerna höll jag på att smälla av - var det ett skämt eller?

De marknadsför sig som "Dejting för sofistikerade singlar" och "Välutbildade singlar med höga förväntningar" 

Jag tycker egentligen inte att iden är dålig, men dom har ju spelar över lite tycker jag. Mannen som i reklamen heter Fredrik är välklädd, välkammad och står i ett ljust rum som jag tror är ett kök. Tjejen i reklamen har klänning, alt topp och kjol (minns inte), pärlhalsband och är otroligt välfriserad/-sminkad hon också. Enkel men stilren look. Hon sitter i en modern fåtölj med benen ihop, åt sidan, och händerna knäppta. 

Letar man efter en man/kvinna med den stilen och som matchar ovan nämnda citat så ska man söka sig till Elitsinglar. 

Hade jag själv varit singel hade jag ju direkt ratat match.com och vad dejtingsidorna nu heter. Om Elitsinglar är sofistikerade, välutbildade med höga förväntningar så måste ju match's singlar vara det motsatta? Jag skulle inte våga chansa i alla fall.

Skämt å sido...
Det spelar ju ingen roll var man träffar sin kärlek. På nätet, gymmet, via en kompis - eller som jag träffade min kärlek - på Folkets hus i lilla lilla bruksorten Hallstavik. 

Jag har förmodligen berättat det förr så för att göra en lång historia kort:
2010 gjorde jag praktik i tre månader på Cinderella (pluggade ju då till Sjöingenjör). Jag bodde ombord hela tiden men fick komma hem på julafton. Tidigt på julaftonsmorgon åkte jag till hemorten Hallstavik för att fira jul med familjen, på juldagen var det den årliga så kallad hemvändarfesten på folketshus. Jag gick dit med min syster och vänner, men absolut inte i hopp pm att träffa en livskamrat - jag hade rätt nyligen avslutat ett jobbigt förhållande.
Men där, på "Folkan" stod han - min prins. Det var första gången han var där, och sista (också för mig). Sedan dess har vi varit tillsammans. 
Jag åkte tillbaka till båten på annandagen men han hälsade på mig. När jag mönstrade av var jag hos honom näsan varje dag, och knappt ett halvår senare köpte vi lägenhet i Kungsängen. Och sen har det flutit på och nu har vi radhus i Sollentuna och en son tillsammans. 

Vi är inga Elitsinglar, men vi är ett elitpar!  





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0