BVC

Idag var det dags för Isaks 5-månadersvaccin. Rota-vaccin (oralt) och två sprutor. Jag trodde han skulle vara sådär hysteriskt ledsen som han var efter förra sprutorna, men han grät bara en liten stund och sen var han glad igen. 

Vikten, längden och huvudmåttet såg bra ut så det var skönt att se.
Jag berättade att han var så matglad och att han nu får en smakportion gröt till frukost och runt middagstid. Om vi ville kunde vi öka till en hel portion gröt åt gången sa BVC-sköterskan (om han inte blir för hård i magen), eftersom han gillar det så mycket. Han ska också börja få smaka lite vatten när han äter, men bara pyttelite så han inte dricker sig mätt på det.
Min stora kille.

Ändå ammar vi nästan lika ofta som innan vi började med gröt och puréer, han är hungrig min son.

I morse fick han smaka några droppar juice som jag hade kvar i glaset. Det var också smaskigt. Undrar om det är något han inte gillar?

Jag och min Skrutt innan jul. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0