Sjukstuga

Igår när jag hämtade Isak på föris fick jag höra att det hade börjat gå magsjuka bland pedagogerna, och hosta och feber (sjuttioelfte gången?) bland barnen. Isak har nyligen blivit lite snorig, men inga andra symtom.

Inatt brakade helvettet lös och febern slog till tillsammans med lite hosta, slem och snor. Inte många timmars sömn där inte.

Sambon åkte till jobbet i morse och jag stannade hemma med Isak. Varken Isak eller jag har haft matlust idag och min kropp har varit helt slut på energi, förmodligen för att jag inte ätit men också för att jag känner mig lite febrig.

Men Isak har nog haft det värst. Gnällig, matvägrat, supertrött och ja... Allt har varit besvärligt.
Trodde jag skulle bryta ihop ett tag när han skrek och jag inte orkade mer, men så vänder det och jag hann samla lite kraft innan det började om. 

Lillputten sover nu, och jag hoppas han fortsätter med det resten av kvällen och natten. 
Önskar att få se Bonde söker fru, ostört, ikväll och snygga till hemmet efter dagen. Det ligger filtar överallt, disk på köksbänken och leksaker överallt.... Tål inte att se sånt när jag sätter mig ner i soffan på kvällen. Undanplockat och rent ska det vara! 

Sambon har inte kommit hem än, men när han gör det har han nyponsoppa och mandelbiskvier (ni vet såna där små "noppor" som man kan ha i nyponsoppan) med sig. Mmmm, längtar...





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0