Nöjd

När som helst är det dags att krypa ner i sängen, och ikväll gör jag det lite extra nöjd.
Morgonen började med en glad Isak som nöjd skuttade upp för att leka med några av sina kusiner och sin mormor och morfar. Han stormtrivs med att vakna upp här. 

Efter frukost öppnades lite fler paket och innan lunch åkte jag till min pappas arbetsgarage för att montera och måla Ikea-barn-köket som är en av isaks julklappar från oss. Han får det några dagar efter jul eftersom jag inte hunnit måla det innan. Men jag tror inte han lider för det. 

En omgång är målad och det ser kanonsnyggt ut. Även dekorplasten med marmorinspiration är påklistrad och det blev råsnyggt. Jag ska definitivt jobba mer med dekorplast framöver, superlätt att arbeta med och det blir riktigt fint. 

Sen blev det lek och bus både ute och inne under eftermiddagen. När Isak hade badats och nattats slog jag mig ner med datorn en stund för att skriva på C-uppsatsen. Jag tror det blev väldigt bra det jag lyckades producera men ska diskutera saken vidare med min skrivpartner under söndag kväll.

Vi är framme vid resultatdelen i arbetet och kunde dela upp några punkter nu över jul så att arbetet inte står stilla bara för att vi är på olika platser. Känns jättebra.
Jag kan lita på min skrivpartner till 100% när det gäller sådana här saker. Det vi kommit överens om, oavsett tider, träffar och deadlines håller hon. Borde ju vara självklart kan man tycka men det kan jag intyga er om att det inte är för vissa.

Hur som helst... 
Efter att jag nått kvällens skrivmål hann jag ansluta till de andra i soffan en stund för att lyssna till en konsert på tvåan. Riktigt bra dessutom. 

Det har varit en händelserik och produktiv dag. Ikväll somnar jag oroligt gott! 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0