Kompensation

Godmorgon

Isak mattades i vanlig ordning vid sju igår och har sovit jättebra hela natten. Han vaknade och var hungrig vid ett och även någon gång i morse, kanske vid fem-sex. Han äter nästan alltid en flaska välling någon gång under natten. Men nu äter han fortfarande lite mindre om dagarna och orkar inte en hel flaska välling, så jag inbillar mig att han inte står sig lika länge och därför vill äta lite oftare. Det är okej, bara han äter är jag glad. 

Hur som helst somnade han om efter sista målet i morse och sover fortfarande (!). Det är rekord! Så länge har han aldrig sovit. Jag vaknade strax innan åtta av mig själv och känner mig utvilad och "färdigsoven". Skönt att få känna så för en gångs skull.

Förra julen när Isak var en liten plutt, tre månader, sov han inge vidare natten till julafton. Både jag och sambon ser ut som lik på alla julfoton jag hoppas morgondagens bilder blir annorlunda.

Jag längtar verkligen till julafton och dagarna därpå. Det ska bli så roligt och mysigt att träffa familjen och ge bort alla julklappar vi börjat samla på oss sedan oktober. Det kommer bli intensivt, men fyllt av kärlek. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0