Hört talas om Ganglion? Ett inlägg med onödigt vetande...

När Isak sover med oss på nätterna så ligger han mellan oss. Om jag ligger vänd mot honom är det min högra arm jag har "fri" som jag brukar hålla om honom med. Men för att han inte ska få hela armtyngden på sig brukar jag låta armen vila på handryggen, då kommer armen upp lite automatiskt. Tyvärr har handleden inte riktigt gillat det läget så jag har haft ont i den ett tag. 

Dessutom har jag halkat och tagit emot mig med samma handled två gånger sedan i höstas (klant!). Ingen bra kombination. 
Nu gör den ont hela tiden och kan knäppa till så det pirrar i fingrarna.

Såg här om dagen att handlederna inte har samma form, pratade med en kursare och började läsa lite om Ganglion. Här är ett hopklipp från 1177 och handcenter.se;



Såhär ser det ut på mig:
Avlånga bilden visar bara hur jag håller.
Lilla bilden högst upp är handleden jag har ont i, ser ni spetsen?
Lilla bilden längst ner är vänster handled som är problemfri.

Om jag ska diagnostisera mig själv är detta ett litet Ganglion som uppkommit för att leden överansträngts och för att jag ramlat på den.
Om jag får bestämma så försvinner det snart av sig själv, men just nu gör handleden himla ont. 












Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0