Årets förälder...?

Strax efter tre idag anlände vi till Enköping för att glöggmingla hemma hos en kollega. På plats var det oerhört varmt, som det alltid blir på sådana där tillställningar, och precis lika mysigt.
Jag kände inte gästerna men hade träffat en av dem tidigare. Isak var lite avvaktande i början och sånt är smidigt för då håller han sig i famnen.
Efter en kvart var det inte lika lugnt, jag och sambon fick dela upp oss i huset för att "täcka" så mycket yta som möjligt. Isak skulle utforska allt från gästernas skor till pepparkakshus, pallar och glögg. Ja, vid ett tillfälle var jag för långsam och han lyckades få tag i en liten mugg med starkvinsglögg. Helt och hållet mitt fel. Han hann smaka på den också, men bara smaka, inte dricka. Så jag är inte orolig över om han skulle fått i sig alkohol, det var som sagt ett så litet smakprov. Jag blev snarare orolig för att glöggen skulle varit varm, men det var den inte heller.
Lite pinsamt var det eftersom andra såg det och kanske tänkte att jag var oansvarig, vilket man kanske kan säga att jag var, men det var ju ingen fara i slutändan. Men som sagt, pinsamt, och onödigt. Det ska ju inte hända att barn får tag på alkohol. 
Tur vi har lås på skåpet hemma och att vi kör mer barnsäkert tänk med kopparna högre upp. 

Var helt svettig efter glöggminglet och hann nog bara utbyta halva meningar åt gången innan jag var tvungen att springa efter Isak. Men det var mysigt ändå och Isak hade också kul med ny miljö och andra barn som var där. 

Vi gick ut en stund för att Isak skulle få springa av sig. Men det var så kallt och vi hade inte med oss så varma kläder så det blev en kortis på gården.
Men det var bra ändå. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0