På ön

Det är så tyst här på ön att det nästan susar i huvudet. Isak vaknade tidigt (04.45) och har hållit mig vaken till å från sedan dess. Sambon gick upp med honom vid 06 men jag kunde inte somna om, tji fick jag för att jag hade "sovmorgon". 
Isak sover i alla fall en stund nu eftersom att han vaknade så tidigt, som sagt. Men trots att han står på andra sidan tomten och bakom ett hus låter det som om resten av familjen står intill vagnen. Så tyst är det att minsta lilla ljud hörs. Galet och skönt, men mindre bra för en ljuskänslig bebis.

Strax ska jag ta ett dopp i havet och tvätta håret. Vi har ingen dusch här på ön (inget rinnande vatten) så då blir det till att bada. 
Vi ska ha kräftskiva ikväll, jag äter inte kräftor men är glad ändå att tillställningen blir av. Det hör ju sensommaren till. 
Nu under dagen blir det mest mys och småfix i fina vädret. Solen lyser nu över stora altanen så jag ligger direkt på trallen och sträcker ut mig medan jag bloggar. Älskar morgonsolen. 

Jag vet inte om ni ser silhuetten av vagnen, men visst står han fint till? 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0