Hets hets

I morse åkte vi hem till Sollentuna för att vattna blommorna och packa om. Vi har spenderat hela sommaren i Roslagen men på måndag börjar sambon jobba så då kände vi att det kunde vara skönt att köra hem det mesta av packningen i förväg. 
Under ett par timmar såg det ut som en krigszon här hemma med saker precis överallt, jag förstår inte hur vi kunnat ha med oss så mycket saker. Men nu är det mesta på sin plats, och orkidéerna står och badar. Alla blommor har överlevt i år, trots att vi varit borta så länge. Dock hade en av orkidéerna tappat alla sina blad men den blommar fortfarande, så vi får väl se vad det blir av den. Det blir långbad över natten för dem som kompensation. Hehe 

I morgon ska vi vara barnvakt till tre glada barn i Vaxholm med ett åldersspann på 1-9år. Spännande! Vi får alltså prova vara fyrbarnsfamilj för en dag (nåja, inte riktigt en HEL dag, men ändå). Vi får se vad vi hittar på i morgon, vädret och lusten får bestämma. 

På fredag fyller min pappa och brorsdotter år, så då ska vi väl kalasa lite av den anledningen, ute på ön förstås. På lördag är det Roslagsloppet som vi alltid brukar se från båten. I år tror jag dock att jag stannar på land med Isak, men vetskapen om att loppet går av stapeln är ett starkt sensommartecken. Okej men ändå vemodigt. Sommaren, som varit rätt så kylig börjar gå mot sitt slut. 
Dock ska vi inte glömma att sensommaren och början på hösten kan vara väldigt fin och varm. Vi håller tummarna för det!

Ny knäckebrödslåda, blomskott från mamma, hjärtsten jag fått av ett barn och en bricka från Edblad. Så får ena hörnet av bänken se ut just nu. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0