Första dagen på sista året

Första dagen på sista utbildningsåret till Röntgensjuksköterska är här! Nervös men avslappnad på något vis. Idag är det "bara" MR-intro och i morgon börjar praktiken. Några veckor på MR-kameran på Sophiahemmet och därefter några veckor konventionell rtg. Läskigt, intressant, taggad, orolig. Ja, känslorna är många. Tänk om jag glömt så mycket att jag har svårt att komma ikapp? Tänk om jag är sämst? Usch, hemska tanke.

Idag hoppas jag kunna börja knyta lite nya kontakter med nya klassen, även om jag bara har en dag på mig. Men det där med nya kontakter är ju också lite skrämmande, tänk om ingen vill bli vän med mig?
Den eviga rädslan över att bli själv och utanför... trots att jag är vuxen.

Hur som helst... 
Det är kul att sista året är igång nu. Det kommer bli ett kämpigt år, men också ett lärorikt sådant. Om jag sköter studierna ordentligt så är jag förmodligen på väg till jobbet istället för skolan om ett år. Det är sporrande!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0