En god morgon

Inatt har vi sovit ganska bra och Isak känns lite friskare. När jag läste på lite igår så stämde hans symtom väldigt bra överrens med vad man kallar Tredagarsfebern. Det är ju rätt onödigt att sätta en etikett på vad han har, bara han blir bättre. Men ändå... Jag blir ju nyfiken och vill hitta "svaret".

Min gissning är att:
Vad jag förstår så går immunförsvaret ner lite när man får tänder, för att kroppen fokuserar på att få upp tänderna. Detta är vad jag hört så det kan förstås vara fel, men just nu litar jag på det.
Det är i alla fall därför många barn får feber - för att de åker på något virus när tänderna kommer och immunförsvaret sänks lite. 

Då tänker ju jag att Isak haft tänder på gång, immunförsvaret har gått ner, han har smittats av viruset (ev Tredagarsfeber-viruset) och sedan har det brutit ut.

Kanske. Kanske inte. 

Morgonlek




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0