Ubåtsunge

Vilken härlig dag vi haft. Riktigt lyckad!
Den började med att jag tog en långpromenad vid nio, Isak sov länge och när vi kom tillbaka hade föreningen dragit igång med dagens vårstädning. Det ska bli ordning på lekplatserna i området och vägguppen mellan husen placerades ut. Brandkåren kom också och informerade hur man kan säkra hemmet så gott det går från brand eftersom vi haft brand i ett av radhusen i området. Vi har sedan länge säkrat upp med flera brandvarnare, brandfilt och brandsläckare hemma. Det känns viktigt tycker jag.

Senare åkte vi in till stan där vi träffade min mammavän och hennes lilla familj. Vi åt, fikade och promenerade runt lite. Jag, sambon och Isak besökte sedan Skeppsbrokajen och kollade på Belos och ubåten som låg där. Vi fick även gå ombord på ubåten för en privat visning (det var öppet för allmänheten till 16 och är även det i morgon om ni är sugna). Isak fick förstås också följa med, jag satte honom i bärselet och sedan var det bara att klättra ner.

Miljön ombord är verkligen speciell, det är tillräckligt med plats för allt som behövs såklart men jag skulle nog inte påstå att det överdrivet gott om plats.

Tänk om Isak blir ubåtsofficer senare i livet? Det är inte ett helt lätt yrke eftersom arbetsmiljön är så speciell. Men det är säkert ett riktigt spännande yrke. 
Vi får väl se vad han väljer i framtiden. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0