Snart 7 månader

Isak blir sju månader på torsdag. Jag har sagt det förut men herregud vad tiden går fort! Han börjar bli en sådan liten bestämd, egen, individ. Han babblar och prövar nya ljud, busar medvetet och leker. Han är så söt när han kryper runt, sätter sig upp och pillar med någon leksak, kryper vidare och ställer sig upp mot något, står och babblar ännu mer och prövar och utmanar sin balans. I helgen tog vi fram gåvagnen och efter en dags testande kunde han ta några steg själv med den. Att gå om han håller i någons händer gör han plättlätt, men att han nu kommer på att han kan rulla fram själv är ett framsteg. Stora stora killen, han är så duktig.

Förresten, kanske har ni noterat att vi fortfarande har liggdelen kvar till vår "stora" kille. Jag älskar liggdelen till vagnen och Isak sover så himla bra i den, dessutom finns det ju en ryggplatta att fälla upp så han kan sitta upp i den. Men, det är förstås mer än dags att byta till sittdel men han sitter så illa i den sittdel som hör till vagnen. Den känns stor och han känns plötsligt ostadig i den. Det var nog två veckor sedan jag provade den sist, så jag tänkte ta fram den i veckan och prova igen. Men annars blir det ett vagnbyte inom kort. Han sitter bra i bugaboo's sittdel och jag gillar designen (framhjulen) på modellen buffalo, men ärligt talat känns vår emmaljunga mer stabil och påkostad. Den är riktigt stabil och Buffalon känns lite... ja, inte plastig men tunnt byggd. Nja, jag kan inte sätta fingret på vad det är men något gör att jag inte är helt säker på att jag vill lämna emmaljunga. Vi får se.

Hur som helst, liggdelen till vagnen vi har just nu är otroligt rymlig och Isak kan fortfarande ligga raklång i den. Så det är ingen stress att byta egentligen, men det börjar ändå kännas som att det är (mer än) dags. 

Rymliga liggdelen som funkat och funkar sååå bra.


Isak imorse. Han har kommit på att han kan böja sig fram och bita på vita kanten på handtaget. Busigt!






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0