Roslagshelg

Helgen spenderas i norra Roslagen med stora familjen. Idag har vi bara umgåtts och grillat, det var flera veckor sedan vi sågs så det var skönt med lite familjeuppladdning. Vi är så tighta i min familj att vi flera dagar i veckan (ofta varje dag) pratar med varandra via telefon eller sms, så när vi inte setts på flera veckor börjar jag få abstinens.

Sambon och jag tog en promenad med Isak, min systerson (3 åring) och hunden Harry tidigare idag. Vi gick till min gamla skola och gungade och busade innan vi gick vidare till en anna lekpark med ett stort berg. Systersonen och sambon utforskade allt noga medan jag följde efter i den mån det gick med vagnen. Det var riktigt mysigt. 


Eftermiddagen blev också mysig och vi har ätit gott från grillen och busat på golvet, som vanligt. 
Isak somnade snabbt efter vällingen och har redan sovit en halvtimme. Vi får se hur resten av kvällen blir. 


Båten är förresten sjösatt idag, så i morgon blir det en sväng till sommarstugan för att se till om bryggorna ligger kvar efter vintern och isen. Det ska bli spännande! 
Det är dessutom ett säkert tecken på att det är vår och att sommaren ligger framför oss... 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0