Playdate

Vilken dag vi haft!
Vid tio kom min mammavän (vi träffades via Facebook när vi var gravida) med sin dotter och de stannade till fyratiden någonting. Vi har haft så himla roligt och barnen också, Isak har nog aldrig kvittrat så mycket som ha gjorde idag. Han babblade konstant hela dagen, kröp runt i en himla fart, ställde sig upp, satte sig ner och babblade babblade babblade. Hans bebiskompis heter Ellinor och de är emellanåt väldigt förtjusta i varandra. Isak är många gånger mer på och vill känna på Ellinors ansikte och stödja sig mot henne så att han kan ställa sig upp. Ellinor var lite mer avvaktande vad det gällde närkontakten men rätt var det var hade hon fått tag om Isak på ett eller annat vis. Söta ungar. 

Min mammavän och jag passade på att prata av oss ordentligt om allt mellan himmel och jord men kanske framförallt om livet som föräldraledig. Det behövs ibland. 

Dagen har i alla fall varit toppen, vi har lekt och busat, ätit och fikat, sövt barn, pratat och skrattat massor. En toppenstart på helgen.
I morgon ska vi nog ta en sväng förbi Skeppsbrokajen och kolla på ubåtarna (tror det är fler en 1) som ligger förtöjda där över helgen. Isak vill alldeles säkert gå ombord på en sådan, eller hans mamma.

För några år sedan gjorde jag faktiskt mitt första besök ombord på en ubåt. Det var lite läskigt eftersom man var delvis under vattnet och utan fönster, väldigt ovan tanke och känsla. Men hur som helst väldigt spännande.

Kaffe, té och kakor till välförtjänta mammor. Kakorna bakade jag sats nummer två av igår. Första satsen åkte med sambon till jobbet och andra satsen sparade vi knappt hälften av, resten åkte också med sambon till jobbet.
Då blev dom glada. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0