Multitasking

Frukost en vardag innebär att göra flera saker samtidigt. Nu har jag visserligen "bara" ett barn så det är väl inte hälften så mycket fixande som med flera. Men från noll till ett (barn) så blir det ju en himla skillnad på alla aktiviteter.

Jag är en rutinmänniska, en riktig fyrkantig sådan (ska berätta mer i ett annat inlägg), så frukosten ser likadan ut varje vardag. Och de flesta helgdagar också för den delen.
Isak sitter i sin stol och jag gör iordning frukost till honom och mig. Jag äter fil med pauluns granola och dricker juice, ibland tar jag en kaffe också, Isak får gröt med lite päronpuré och vatten.
Just nu får vi hem DN i brevlådan på morgonen så då läser jag den (annars nyheter på telefonen) och Isak kollar i en bok. 

Så medan Isak spelar apa försöker jag läsa tidning, mata, bläddra i bok med inlevelse och samtidigt äta själv. Det är en kul utmaning. 
Varje morgon blir en mysmorgon, vi har sällan något inplanerat riktigt tidigt på dagen så vi behöver ju inte stressa iväg. Det är skönt. 







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0