Ingen rast och ingen ro...

Isak sov inte lika bra som vanligt inatt, så känner mig lite mör idag. Tror långpromenaden från igår spelar in också, det blev ju rätt stillsamt under påsken.

Förutom att tvätta och städa idag har jag jagat Isak. Han kryper snabbt nu och ställer sig upp mot allt! Livsfarligt eftersom han ibland ramlar. Vet inte hur många gånger han slagit i huvudet, för att inte tala om hur många gånger jag räddat honom från att falla. Balansen är ju inte hundra än, men den blir bättre och bättre. Däremot kan han ju få för sig att släppa båda händerna när han står och då gäller det att vara snabb att fånga. Ibland sätter han sig faktiskt ner igen, men det kan man verkligen inte lita på att han gör jämt. Tror jag ska köpa en sån där mjuk hjälm. Det ser ju lite tokigt ut men kan kanske vara värd det. 

Det är så himla kul att se honom forsa runt och upptäcka nya saker. Både jag och sambon tog våra första steg när vi var 8 mån. Isak är ju ca 6 1/2 mån nu, så visst är det möjligt att han gör detsamma. Vi får se, det är ju ingen stress. Bara han ligger ett steg före sin utvecklingskurva är det lugnt, som sambon brukar säga. Hehe, nä men skämt å sido. 
Det lär ju bli ännu mer farligt den dagen han faktiskt stapplar fram, utan att hålla i sig. 

En hand som säkerhetslina...







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0