Gamla Manda för en stund

Långfredag. Den har spenderats med mina föräldrar och syskon (med sina familjer). Det har varit fullt ös hela tiden. Visserligen bor mina föräldrar i en alldeles lagom stor villa, men för tre barn plus tre små (under året) tycks ingen yta vara nog stor. Kusinerna leker och stojar med varandra, precis som det ska vara. Det är kul att se dem ha så roligt ihop. 

Vi var ute på tomten en lång stund mitt på dagen allihopa, vårsolen tittade ju fram. Då fick Isak gunga för första gången, det gillade han. Länge satt han och bara tittade, avslappnat, medan jag puttade på lite lätt. Gullunge.

Apropå första gången. Jag och sambon åkte och handlade ihop idag - utan Isak. Min mamma hade hand om honom så han klarade sig bra utan oss de 30 min vi var borta. Men det var ovant för mig, sammanlagt har jag varit ifrån Isak max 1-1 1/2h fördelat på ca tre tillfällen sedan han föddes. Jag har delvis valt det och delvis är det ju så att vi måste sitta ihop lite fortfarande, i och med att jag ammar fortfarande. Att pumpa ur för att kunna åka iväg har inte lockat mig hittills. Däremot var det faktiskt skönt att få åka iväg, bara sambon och jag idag. Det kändes lite som förr när det bara var han och jag. 
Men 30 min var lagom, i alla fall denna gång. 

Isak har blivit snorig under kvällen men tror det är kvälls-/nattsnor bara, fast omständigt ändå såklart. Han har svårt att andas när han ligger ner eftersom han är så täppt. Bökigt. Har bullat upp med kuddar under honom och just nu sover han. Vi får se hur det fortsätter. 


Jag har extrem bildtorka just nu. Så trots att min näsa ser ut att ha fått sig en omgång när bilden togs i bilen idag så lägger jag upp den ändå. Tokigt. 

Kände mig alldeles sprallig i bilen när sambon och jag var iväg själva. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0