Torsdag

Imorse när sambon gick upp för att åka till jobbet passade lilleman på att öva benböj uppochner. Han spjärnade rakt uppåt som om han försökte pressa ut sig själv, ni kan ju tänka er vilket härligt tryck det var - både mot revben och mellan benen. Jag önskade att hans nya rörelse skulle sätta igång något (förlossningen), men icke. Han ligger kvar och härjar i min mage!

Igår hämtade jag babyvakterna och den efterlängtade sänghimmeln på posten. Sambon satt och installerade appar och provade funktionerna på båda babyvakterna igårkväll, medan jag försökte hitta upphängningsanordnongen på sänghimmeln - som sedan visade sig vara kass (men med lite nål och tråd löser det sig).
Babyvakterna å andra sidan verkar vara riktigt bra! Vi satt länge och stirrade på kamerabilden i varsin telefon och provade olika larmfunktioner. Kul!

Idag blir en lugn dag, som de flesta numera. Jag har bakat en rabarberpaj nyligen som jag tänkte skicka med till sambons jobb i morgon. Det är första gången jag bakar rabarberpaj så jag hoppas den kommer smaka bra. Den var ju inte direkt svår att göra, men även enkla saker går att misslyckas med.

Mot kvällen ska jag in till stan och äta middag med några vänner. Det ser jag fram emot mycket, vi har inte setts på hela sommaren så vi har en del att ta igen!

Rabarberpaj med smak av kanel och havre. 





Kommentarer
Ida - foto & häst

älskar rabarberpaj, så gott!!

2014-09-04 @ 10:44:35
URL: http://prinsesc.blogg.se/
Susanna Maria J

Så gott med rabarberpaj! :D

2014-09-04 @ 11:23:43
URL: http://oslofru.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0