Skoldags - om ett år

Den här veckan skulle jag ha börjat min näst sista termin i Röntgensjuksköterskeutbildningen, om det inte vore för att vi väntar smått. Bebis var 100% planerad och tanken var just att jag skulle ta ett års studieuppehåll (alltså börja igen ht-15). Då har jag två terminer på mig att komma tillbaka och uppdatera mig inom yrket (och utbilda mig mer) innan det är dags att börja arbeta.
Ändå kan jag inte låta bli att känna att jag missar något när jag ser mina klasskompisar uppdatera om skolstarten och allt vad det innebär. Jag är liksom utanför allt det där nu, ser det på håll och är inte längre delaktig. Jag är inte en del av det. Det känns lite sorgligt faktiskt.

Men... jag ångrar inte att vi valt att göra på det här viset - inte alls. Det känns bra i magen och i hjärtat!

Jag är faktiskt väldigt glad och tacksam över min livssituation just nu. Vi bor i en fin bostad (radhus) i Sollentuna, jag har min utbildning och rtg-ssk-legitimation inom två år, fina vänner och en underbar familj, en fantastisk fästman som alltid gör mig så lycklig och snart också en liten son att ta hand om.

Mitt liv är bra helt enkelt!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0