Modig

Så var det söndag. Som jag nämnt någon gång förut betyder det 'veckohandla' för oss. Det är så skönt att på söndagen planera lite inför veckan som kommer, se över vad som ska hända och hur dagarna kommer se ut - och så handla. Då behöver man inte tänka på det under veckan sen.

Igår åkte vi upp till Norra Roslagen en sväng och ut till sommarstugan som ligger på en ö. Det är runt 11 mil upp dit plus en liten bit till med egen båt, det finns alltså ingen färga eller bro till den lilla ön. Grannarna därute tyckte vi var modiga som åkte upp eftersom vi är så nära BF. Men min tanke är ändå att människor som bor på fastlandet däruppe också blir gravida och föder barn, och för dem brukar det ju gå bra - trots att närmsta BB ligger i Danderyd. Så varför skulle vi inte kunna vara däruppe lika gärna? Dessutom blir jag tokig om jag måste planera allt som om jag ska föda det närmsta dygnet. Det känns bättre att ta det lite som det kommer.

Vi åkte hur som helst hem under förmiddagen idag för att ha lite tid att fixa hemma. Sänghimmeln är nu uppsatt bland annat, så jag tänkte fota lite i morgon tror jag så ska ni få se barnrummet.

Så här fin kan båtturen vara ut till sommarstugan. Just den här bilden tog jag förra helgen.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0