Det där med att amma...

Idag var vi på återbesök hos BB Sophia. Lillen skulle vägas och vi skulle prata lite om hur amningen gick bla.

Han vägde ju 3314g när han föddes och väger nu 3180g, vilket var jättebra sa barnmorskan. Bebisarna går ner i vikt lite precis efter förlossningen innan de vänder, och vår barnmorska trodde vår lillkille var på väg uppåt igen. 
Det är ett tecken på att han får i sig mat, sa hon.
Och ja, det där med amning...
Vår son var snuttglag redan från början men använde tungan fel. Så en barnmorska introducerade amningsnappen för oss och jag måste säga: Vilken smart liten uppfinning det är! Han började snutta rätt på en gång med den. "Problemet" är nu att vi är fast vid den, men så fort brösten börjar mjukna (just nu är de stenhårda) så ska jag börja öva utan den. 

Att amma är förstås otroligt mysigt, det är vår mysstund. Men fy vad ömma bröstvårtorna blir, på ena bröstet känns det som tusen nålar vid varje sug. Men det går väl över... hoppas jag.

Såhär sitter vi ihop många stunder om dagen. Mys!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0