Den magiska burken

Minns ni att jag skrev för ett tag sedan att vi hade så mycket bananflugor hemma? Det har gått lite upp oxh ner mer antalet med hela tiden varit en å annan den senaste tiden.

Igår på ICA MAXI sprang jag på den här burken. Man häller helt enkelt i lite vätska som bananflugor dras till (i detta fall vinäger och honung), stänger locket och så kommer flugorna dit och vill ner i burken. MEN... Det fiffiga är att det gula pappret uppe på locket är täckt av ett starkt klister som gör att flugorna fastnar på en gång, när de väl slagit sig ner. Så himla enkel och smart idé!

Problemet tidigare, när jag hade en skål med vätska, var ju att alla satt på kanten och att de flög iväg när man närmade sig. Men inte nu längre!

Jag tycker inte man ska vara elak mot djur och insekter men i detta fall är jag så glad när jag ser att ytterligare en flugiga fastnat. För säkerhets skull trycker jag till flugan lite med fingret när jag ser att den fastnat - så att det inte finns en chans att den ska ta sig loss.

Ledsen att bilderna är så suddiga.
Min mobilkamera har haft svårt att fokusera den senaste tiden, av någon anledning.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0