Dags för ljung?

Fredag och snart helg. Idag ska jag städa lite (det är rätt bra tidsfördriv såhär i väntan), och i eftermiddag eller i morgon tänkte jag åka och köpa lite ljung att ha på framsidan i några krukor. Egentligen känns det lite tidigt för ljung tycker jag, det symboliserar höst, tidig vinter och frost för mig. Och med de ljumna vädret vi haft så känns det ju som att vi inte riktigt är där än, men jag tänker ändå att det kan vara kul att smyga in lite ljung, och kanske något annat att arrangera med. Om inte annat för att det ger rätt härlig färg, jag gillar den där riktigt starka lila-rosa ljungen bäst. 
Vi får se vad blomsterbutikerna har att erbjuda när jag kommer dit helt enkelt.

Här är några fina arrangemang som jag googlade fram, som inspiration



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0